onsdag 10. februar 2010

OL-genser ferdig!




OL nærmer seg med stormskritt og jeg klarte jammen meg å bli ferdig med OL-genseren til mannen før olympiaden startet! Den er strikket i Heilo på pinne 2,5 og 3. Helga ble brukt til å montere den. Den veier 950 gram, men jeg har strikket 100 gram på den før jul, så bare 850 gram skal regner med i årets strikkekvote:-) Den ble lagt til side til fordel for julegavestrikk, men ble heldigvis tatt frem igjen etter jul og ble gjort ferdig. Mannen er kjempefornøyd med den. Han liker ikke at det er for mye mønster, så denne var midt i blinken! Jeg har ikke fått tatt noen gode bilder ute, siden jeg og mannen er lite hjemme til samme tid på dagen.

9 kommentarer:

  1. Den var kjempeflott! For et arbeid! Sikkert godt å bli ferdig med den før OL. Godt å ha det unnagjort! :-)

    SvarSlett
  2. Den var virkelig flott, ikke for mye mønster, men nok til at den er en klassiker!
    Da er det snart bare å benke seg foran TV'en...gruer nesten;)
    Kos deg videre denne uka og klem;)

    SvarSlett
  3. Hei.Den var kjempe fin.Minner meg mye om Marius mønsteret på den.Kjempe fin.Ha en riktig fin Torsdag.Klem fra Bodil...

    SvarSlett
  4. flott genser!!
    Ha en flott uke videre!

    SvarSlett
  5. Nydelig genser du har strikket.Han er heldig mannen din ,som har genseren klar til OL start.

    SvarSlett
  6. Stilig!!! For en tålmodighet dere strikkedamer må ha .. :o)

    Ha ei super helg - klemmer!!

    SvarSlett
  7. Kjempefin! Synes denne genseren er veldig fin, men ingen her i huset som har bitt på enda :) Akkurat nå har jeg mer enn nok å strikke på framover. Ha en aldeles flott helg!

    SvarSlett
  8. Så flott den vart, ja masse arbeid på den! Eg strikka den til min mann til jul berre at eg strikka den i grått. Ha ein fin kveld:)

    SvarSlett