torsdag 3. januar 2013

Nye tovatøfler

6-åringen kom før jul og sa fra at nå måtte jeg strikke nye tøfler til ham. De gamle var alt for små. De skulle være røde med hvite stjerner på og likedan som pappa sine blå.
Det kan selvfølgelig ikke et mammahjerte motstå, så nå er han dratt avgårde på skolen med de nye tøflene sine. Det er både kaldt og vått i gangen på skolen og gulvet i klasserommet er også kaldt, så da kan det være kjekt å ha tøfler å ta på seg når man kommer inn fra friminuttet. Yndlingsfargen hans er rød og at de andre synes det er en jentefarge, bryr han seg ikke om.

Mønster: Sandnes julehefte 0813
Garn: Fritidsgarn + litt heklagarn til pynt
Pinner: 6 mm
Vekt: 90 gram
Jeg har meldt meg på en along på Ravelry som går ut på å strikke 52 prosjekter på ett år. Dette er derfor mitt prosjekt nr.2:-)
Regner med at hverdagen er startet for de fleste. Slik er det her også, så nå kommer dagene igjen til å fly avgårde med jobbing, husarbeid, trening og forhåpentligvis mer strikking.
ØNSKER DERE ALLE EN SUPER DAG!!

2 kommentarer:

  1. Så fine tøfler! Det er sant at det ofte er vått i garderoben, og slett ikke gulvvarmt i klasserommet heller..mine unger må ta til takke med ullsokker og crocs. Fikk lyst til å lage sånne til meg selv!

    SvarSlett
  2. Kjempfine tøfler:) spennande prosjekt du har meldt deg på, blir kjekkt å sjå resultata av alle 52 prosjekta:) lykke til:)

    SvarSlett