torsdag 31. januar 2013

Januar er over.

Siste dag i januar er her og i dag har jeg en lang oppdatering. Det har vært trådfesting og bildetaking i dag, siden jeg må ha med det jeg har strikket i januar registrert i alongene jeg er med på.

Først ut er Fletlua. Det er et dansk mønster som også har votter i samme mønsteret. Det spesielle med denne er at istedenfor vrangbord skal det strikkes biser. En noe tidkrevende, men morsom effekt på lua.

Garn:Superwash sport
Mønster: Flet
Pinner: 4 mm
Vekt: 87 gram
 
Minstemann har også fått seg ett nytt par Mariussokker. Jeg er enda ikke lei av dette mønsteret. Jeg synes det er veldig fint og morsomt å strikke. De er allerede tatt i bruk:-)
 


Garn: Perfect
Mønster: Mariussokker
Pinner: 3 mm
Vekt: 61 gram
 
Jeg har også fått ferdig en barnelue i restegarn. Jammen er det kjekt å få brukt noe av restegarnet også. Fikk også brukt en del rester til dusken.
Garn: Diverse rester i superwash
Mønster. Pippa Togue
Pinner: 3,5 mm
Vekt: 67 gram
 
Da jeg ryddet på hobbyrommet, fant jeg en del ufoer;-) Blant annet disse rosa sokkene. De er nå blitt fullført og havner nok i gavekassen.
Garn: Uten magebånd, så det vet jeg ikke.
Pinner: 3 mm
Vekt: 45 gram
 
Da har jeg fått dokumentert det som er ferdig i januar. Jeg holder også på med VM-genseren til eldstemann og den er jeg kommet langt på. Totalt har jeg strikket ferdig 604 gram, men med VM-genseren runder jeg over 1 kg denne måneden.
Jeg er glad januar er over. Jeg er ikke så glad i denne mørke måneden, så nå skal det ble godt å få februar og lengre og lysere dager:-)
 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar