tirsdag 29. januar 2013

Mariussokker igjen.

Det har vært en bloggepause fra meg nå og årsaken er at jeg har vært på St. Olavs i Trondheim og hatt en tåresekkoperasjon.
Jeg møtte kl. 8 om morgenen til en operasjon som skulle ta 1 time under lokalbedøvelse. Det viste seg at nesebeinet mitt var over 3 mm tykt og hardt som stål, så kirurgen måtte fram med hammer og meisel. Operasjonen tok 2 timer og 40 minutter og var et sant mareritt:( Jeg reiste alene hjem 1 time etter operasjonen og var ikke hjemme før vel halv 10 på kvelden. Jeg har hatt store smerter og er fortsatt hoven og har hele regnbuens farger i ansiktet. Blir det ikke bra nå, gjør jeg det IKKE en gang til, det er sikkert.
For de fleste går en slik operasjon ganske greit, siden det normale er at nesebeinet er 0,5-1 mm tykt, så hvis du noen gang må gjøre en slik operasjon, så må du ikke la deg skremme av min historie.
Det positive er hvertfall at jeg ikke kommer til å bli beinskjør:-)

Strikking har det blitt lite av, men jeg fikk ferdig ett par Mariussokker til mannen før jeg dro.
De inngår også i sokkealongen jeg er med på. Perfect er et garn som er ganske slitesterkt, så da egner det seg til sokkestrikking til mannen, som sliter ekstremt med sokker.
Nå håper jeg at det verste er over og at jeg snart er på beina, klar for jobbing, strikking og alt som livet ellers er fullt av:-)
Snart er februar her og vi går heldigvis mot lysere tider.
Ha en flott dag der du er!

Mønster: Mariussokker
Pinner: 3 mm
Størrelse: 45
Garn: Perfect
Vekt: 122 gram
 

2 kommentarer:

  1. Kjempefine sokka du har laga:) ønske deg god bedring:)

    SvarSlett
  2. Au! Det høres vondt ut. Masse god bedring!
    Fine sokker, Marius mønsteret går man liksom aldri lei av :)

    SvarSlett