søndag 26. februar 2012

Sokker og nytt garn.

Jeg strikker fortsatt av uvenngarnet mitt. Den lille resten av Raggsoft har jeg strikket sokker til minstemann av. Her måtte jeg bruke et nøste Sportsragg for å få nok til et par sokker. De er strikket på pinne 3 mm og veier 53 gram.
Så begynte jeg å strikke av det tynne sokkegarnet. Først strikket jeg et par Garter Stripe Baby Socks. Det monnet ikke stort, bare 19 gram.
Derfor måtte det hardere skyts til: Jeg tenkte at det kanskje ble nok til et par sokker størrelse 45 til Musikermannen. Siden jeg ikke visste om garnet kom til å rekke til, strikket jeg striper fra hver sin ende av garnet, noe som førte til et fryktelig virvar av tråder. Tilslutt måtte jeg begynne å klippe tråder etter hver stripe. Jeg tror faktisk at jeg ikke noen gang har brukt så lang tid på et par sokker, selv om de er enkle. Jeg brukte veldig mye tid på å tvinne tråder og gre opp garnvaser, så det frister ikke til gjentakelse. Sokkene ble nå ferdige tilslutt og alt sokkegarnet er nå brukt opp:-)
De veier 80 gram og er strikket på pinne 2,5 mm.
Siden jeg strikker ølvotter for livet på bestilling, måtte jeg invistere i litt nytt Fritidsgarn: 1450 gram inn i lageret.
En dame ønsket å kjøpe lilla Chili og siden jeg hadde 2 nøster i lageret, kvittet jeg meg med de, så da blir det 100 gram i minus i lageret mitt.

4 kommentarer:

  1. Så mange fine og ikke minst varme sokker du har strikket!

    SvarSlett
  2. Flotte sokker og mye fint fritidsgarn du har kjøpt.

    SvarSlett
  3. Flotte, gode sokker, selv om jeg håper vi snart kan legge vekk ullsokkene, nå har jeg lyst på vår-
    Ønsker deg en fin uke.

    SvarSlett
  4. Fine sokker. De små grønne i midten var jo helskjønne, men skjønner godt at det ikke gikk mye garn til dem..

    SvarSlett