torsdag 30. januar 2014

Bondesokker og votter

Siden jeg solgte de første Bondesokkene jeg strikket, måtte jeg strikke et par nye, denne gang i blåtone rosa Sterk. Fletter er morsomme å strikke og gjør at det ikke blir så kjedelig å strikke sokker.

Jeg liker godt å strikke i dette garnet og er nå i gang med et par knestrømper i sort Sterk. Jeg har bestilling på 2 par, men jeg venter på at jeg skal få inn en lys gråfarge før jeg kan starte på neste par. Får håpe jeg får den før jeg er ferdig med første paret.

Mønster: Bondesokker
Garn: Sterk
Pinner: 3,5 mm
Vekt: 87 gram
 
De som bestiller Sterk i nettbutikken min, får mønsteret på Bondesokkene med i pakken sin gratis før 1. februar. :)
 
 
Jeg har også fått sydd et par votter til.
Disse ble gitt bort i bursdagsgave.
Vi har hatt det kaldt og hatt mye vind i det siste, så da er det godt med et par varme votter.
De er sydd på samme måte som tidligere, fleecefor inni og ull ytterst.
Et lite hjerte i fleece er applikert på vottene til pynt.
 
 
 
I helgen skal vi en tur til svigers på besøk, men strikkingen blir med. Satser på å ta med meg garn til knestrømpene og håper på å få ferdig et par i helgen.
 
 
Litt tidlig ute, men jeg håper du får en superflott hobbyhelg med masse garn og pinner!
 
 


6 kommentarer:

  1. Så flotte sokker og votter du har laget

    SvarSlett
  2. Så mye fint du lager, flott med flettemønster på sokkene:-) Hilsen fra Marianne

    SvarSlett
  3. Hei vennen i nord. Flotte sokker de sokkene dine.Sterk er eit godt garn å strikke i. No veit eg att eg får noe anna garn og fikk garn i posten i går, så eg får vente med å bestille emg meir garn. Men kjem nok bestilling til deg i løpet av året. Fletter er kjekt å strikke, men sokker er kjekt å strikke uansett. Ser virkelig fremtil eg skal strikke sokker.
    gode og fine votter du produserer. Kos deg hos svigers og god strikkehelg klem fra meg

    SvarSlett
  4. Så fine sokker og flotte votter,du har laget.

    SvarSlett
  5. Så mye fint du lager! Ble skikkelig inspirert :) Bondesokkene ser varme og gode ut og så var de kjempefine med den fletten. Har ennå ikke turt å prøve meg på fletter men kjenner at det snart er på tide ;) ha en god helg!

    SvarSlett
  6. Sterk er et fantastisk garn. Jeg strikker de fleste sokkene i det garnet :)

    SvarSlett