tirsdag 21. januar 2014

Bondesokker

En dame bestilte for en stund siden et par sokker hos meg. Kravet var at de måtte være varme og slitesterke. Siden hun også er bonde, begynte jeg å leke med tanken på å lage et par bondesokker til henne.
Bonden sørger for at vi har mat hver dag. De jobber lange dager uten at timebetalingen står i forhold til jobben de gjør. Det er gjerne andre verdier enn penger som er viktige for dem, men å t på seg et par feminine sokker med fletting kan være deilig når man skal slappe av.

Sokkene er strikket i Sterk fra Du Store Alpakka, et garn som består av både alpakka, merinoull og nylon som forsterkning. Utrolig mykt og godt å strikke med.

Sokkene har en stor flette foran og en mindre bak, nedover leggen. De er enkle og raske å strikke og sitter veldig godt på foten.

Mønster: Bondesokker
Pinner: 3,5 mm
Vekt: 87 gram
 
 

Hos oss er det enda veldig kaldt, så gode, varme sokker trengs. Sola kom inn vinduet i dag, heldigvis, og den varmer godt den korte stunda den er her.

JEG ØNSKER DEG EN KJEMPEFIN VINTERDAG! :))

4 kommentarer:

  1. Kjempefine sokker. Sterk er eit garn eg har glemt heilt av. Det må eg få tak i når eg skal hamstre garn.No eg ikkje skal i år hm. Tenker damen vart veldgi fornøgd med desse ja. Veldig fint mønster.Fletter gjørseg veldig påsokker

    SvarSlett
  2. De var lekre :) Fin dag til deg også :)

    SvarSlett
  3. Kjempefine sokker! Heldig mottaker som får disse:)

    SvarSlett