onsdag 30. oktober 2013

Nye Foxluer.

Denne siste uka har jeg strikket 3 nye Foxluer. Alle er strikket på bestilling og er sendt avgårde til sine nye eiere. Jeg har forandret litt på felling i forhold til det som er i mønsteret. I mønsteret var det en veldig kort felling, men jeg har laget den litt annerledes for å få en bedre fasong på lua.
Dette bildet ble tatt mens vi enda hadde snø.
Den har heldigvis smeltet nå. Jeg synes det er litt for tidlig med snø som blir liggende i oktober.
Neste lue er faktisk strikket i kongeblå bunnfarge. Litt greit med litt variasjon når man strikker. Hun som bestilte ville ha blå lue med sort skrift. Skriften forsvant litt siden bunnfargen ble mørkere, men reven kom godt fram.

Her er det tilbake til den ordinære bunnfargen igjen. :-)
Som dere ser, har vi jammen variert vær her nord. Fra snø, til regn til frost.

Mønster: Foxlue av Heidi Linløkken Eriksen
Garn: Classic Alpaca fra Ullkurven
Pinner: 3 + 3,5 mm
Vekt: 248 gram
 
Jeg har prøvd meg på å lage en liten fotocollage med garnpakkene til Kjærlighetssokken som ligger under her. Jeg har aldri prøvd slike fotoprogrammer før, men jeg fant et som var gratis på nettet.
Det heter Photovisi og var enkelt å bruke og hadde litt forskjellige rammer man kunne bruke.
 
Litt moro å prøve å sette sammen bilder.
 
Jeg skal til dyrlegen med hunden vår i dag. Vi har dessverre funnet en kul på henne, så nå krysser jeg fingrene for at dyrlegen kommer med gode nyheter, men jeg må innrømme at jeg er både kvalm og har vondt i magen i dag.
HÅPER DU FÅR EN FIN DAG UTEN BEKYMRINGER:)
 
 
 


4 kommentarer:

  1. Kjempestilige luer i disse revetider. :)

    SvarSlett
  2. Uff da, håper alt går bra med hunden deres!
    Det er ikke godt når dyra våre ikke har det bra.
    Krysser fingrene for dere :)
    Klem

    SvarSlett
  3. Rigtig flotte huer! Held og lykke med hunden!

    SvarSlett
  4. Så flotte luer, den blå var virkelig sprek!!

    SvarSlett