lørdag 5. oktober 2013

Foxluer og strikkebok.

Jeg fortsetter å strikke Foxluer. Tenker Ylvisgutta har morsomme dager og ler godt når de ser alle strikkatingene som popper opp med rever på rundt omkring. Minsten her spiller Foxsangen på full styrke dagen lang og danser med Foxlua på seg inne, he, he....;-))

Disse 2 skal varme hodene på et par gutter litt lenger sør i landet og er sendt avgårde.
jeg har bestilling på flere, så her kommer nok noen flere bilder av disse luene etter hvert.
Mønster: Foxlue av Heidi Linløkken Eriksen
Garn: Classic Alpaca fra Ullkurven
Pinner: 3 + 3,5 mm
Vekt 166 gram
 
På pinnene er det så vidt kommet et par sokker fra den nye boka til Bitta Mikkelborg: Sokker - Strikking hele året. Dette må være den ultimate sokkeboka. 52 mønstre, for både barn og voksne. Du kan strikke ett par i uka og det vil ta 1 år før du har strikket deg gjennom alle mønstrene:-)
Her er både enkle og mer avanserte mønstre og veldig gode forklaringer på hva man skal gjøre, så har du ikke strikket sokker før, så kan du absolutt lære det nå.
Det som jeg også likte veldig godt, var at man kunne variere mye med hvilket garn man skal bruke, enten det er tynt eller tykt sokkegarn.
 
 
Bøkene føk ut av nettbutikken i en fryktelig fart, men nå har jeg heldigvis fått flere på lager.
Hvis du enda ikke har skaffet deg denne, kan du finne den her: Ullkurven
Knallfin julegave til en strikkevenninne. Tenker den kommer til å ligge under mange juletrær i år.:-)
 
Mannen er kommet seg på spillejobb og jeg og minsten er hjemme. Han har høstferie og vi har tenkt oss ut og reise litt etter helga. Været er ikke det beste, men vi skal nok kooooose oss likevel:-)
 
HA EN KJEMPEFIN LØRDAGSKVELD!!:D
 


6 kommentarer:

  1. Dei er jo litt skjønne desse luene da. ein skikkelig farsott hehe. Fine er dei no også da.
    eg har ikkje den boka enno, men håper å skaffe meg den etter kvart. Kanskje julegave. Fpr se. Bittas bok må eg jo ha. Kos dere emd høstferie og strikkepinnene

    SvarSlett
  2. Reve farsotten er spredt utover hele landet, det er sikkert og vist :)
    Har ikke fått tittet i den nye boka om sokker, må nok ta en tur innom bokhandelen. Har skjønt at det er mye bra i den. Nyt ferien, vi starter på jobb igjen i morra :D

    SvarSlett
  3. Så morsomme huer :) Vil tru dei er populære. Og spennande ny sokkebok.

    SvarSlett
  4. Foxluer er veldig fin - jeg liker lue. Mønsteret jeg vil gjerne.
    Fin høstferie ønsker jeg.

    SvarSlett
  5. Fine reveluer. Og sokkeboken er jo super. Ikke rart den fyker unna! :)

    SvarSlett
  6. FINE LUER, skulle absolutt ha prøvd meg på disse, men har angst for brodering! Sokkeboken fra Bitta er selvfølgelig i hus!

    SvarSlett