fredag 10. mai 2013

Mariusdress nr. 2

Mariusdress nr. 2 er ferdig. Denne gangen i originalfargene. Den mangler enda knapper, men det er fordi de ligger hos hun som har bestilt den. Jeg er veldig glad i slike dresser. Da jeg jobbet i barnehagen, var disse favoritten på de små. Lette å ta av og på og praktiske både under regnklær og når de skulle ligge ute i vogn. Litt ekstra vrangbord nede på føttene gjør at de kan ha den litt lengre.
Kjekk å ha når man er ute og kjører bil også.
Jeg har bestilling på 1 til, men den skal ikke være ferdig før nærmere jul, så nå tar jeg en liten pause og strikker andre ting. Akkurat nå er det sokker på pinnene.

Mønster: Mariusdress fra heftet Tema 30 fra Sandnes
Pinner: 2,5 og 3 mm
Garn: Classic Alpaca
Vekt: 377 gram
Størrelse: 2 år

I går hadde vi et nydelig vær og den brukte vi godt og var ute det meste av dagen.
Blikkstille og sol. DEILIG!!
Snøen er nettopp smeltet i hagen og noen steder gikk det an å begynne å rake. Vi må også ta en runde med mosefjernermaskinen, men enda er det litt for vått.
Rabarbraen er såvidt begynt å titte opp av jorda, men om noen uker kan vi nok nyte rabarbrasuppe og rabarbrapai. Jeg gleder meg:-)
Vi fikk også tid til å gå en liten turløype opp til et vann. Oppe lå det fremdeles ganske tykk is, men den var begynt å smelte rundt kantene. Det renner mye smeltevann nedover berget langs stien der vi går opp.

Vi har veldig mange fine turløyper i nærheten, men vi kan forløpig bare gå de som ligger i lavlandet. Det er enda for mye snø mange steder til at det går an å gå, så vi får vente litt til.
I dag er det litt mer overskyet, men temperaturen er 10 grader, så det er ikke så ille likevel.
Ønsker dere alle en RIKTIG GOD HELG!!!

3 kommentarer:

  1. Nydelig dress Elin :)
    Og så godt å se at det går mot vår hos dere også.
    Nyt helgen!

    SvarSlett
  2. Eg er heilt enig med deg. Det er veldig praktiske plagg. Har sjølv jobbet i barnehage og veit det. Men eg har ikkje strikket i mariusmønster, men etter nøstebarn oppskrift. Laget både store og små med den oppskrifta som utganspunkt. Kjekt for større barn også desse.
    Nydelig bilder du ahr tatt. Kjekt når våren tar skikkelig tak. Ha ei fin langhelg

    SvarSlett
  3. Flott og praktisk dress :) God helg.

    SvarSlett