tirsdag 21. mai 2013

17. mai, endelig vår og nye sokker.

Våren er endelig kommet her i nord og vi har hatt et fantastisk vær, både 17. mai og hele  pinsen. Det har vært opp i 25 grader i skyggen og skogen har eksplodert. Til og med blåbærlyngen er begynt å blomstre.
17. mai var vi på farten hele dagen og minsten storkoste seg i de fine været og spiste så mange is som han klarte å få i seg:-)
Her er han, klar til feiring i nye klær.

Som dere ser, er skogen endelig blitt skikkelig grønn. Snøsmeltingen fra fjellet har vært enorm, så nå kan vi ta i bruk de fleste av turløypene våre.
Rabarbraen har vokst godt og minsten har prøvesmakt med sukker i koppen. Det er et av mine barndomsminner. Det var vår når vi endelig kunne få en stilk rabarbra og litt sukker i en kopp.
Jeg har fått ferdig et par sokker også, selv om det ikke er blitt strikket så mye i varmen.
Samme mønster som tidligere. Disse er også strikket i Classic Alpaca og veier 120 gram.

Jeg har leita fram litt bomullsgarn og er begynt å strikke kluter. Det er grei strikk når det er varmt ute.
Håper det er varmt og fint hos deg også.
ØNSKER DEG EN RIKTIG FIN KVELD!
HILSEN EN LITT ROSA Tiara...........

2 kommentarer:

  1. Det er så deilig når våren slår ut i full blomst. spesielt i år, siden vi har hatt ein så hard vinter. Skjønn 17. mai gutt. :0). Dei sokkene er bare tøffe da. Må få unna ein del, så kanskje eg prøver emg på slike eg også. Kven veit. Ha ein fin fin onsdag.

    SvarSlett
  2. Rabarbra med sukker er også et av mine sommerminner.

    Ha en fortsatt fin uke!

    SvarSlett