tirsdag 28. mai 2013

Lue og byggeprosjekt

Jeg er med i luealongen på Uformelt og denne måneden var det flere luer å velge mellom, blant annet denne.
Den er strikket ut fra bildet, men det er mulig å få kjøpt mønsteret på Ravelry. Slik jeg forsto på flere, var det ikke vits i å kjøpe mønsteret, siden den var mer en rettledning enn et mønster, så jeg prøvde meg fram selv på denne.
Jeg la opp 80 masker på pinne 4 mm og strikket 3 rett, 2 vrang til jeg syntes den var passe lang.
Så masket jeg sammen i toppen og brettet hjørnene inn mot midten og sydde dem fast.
Jeg strikket den i Nepal, men her kan man jo tilpasse maskeantall til hvilket som helst garn.
En enkel lue, men jeg er ikke så sikker på at jeg liker toppen på lua.
Knappevalget er kanskje en smule rart, men det er minsten som har valgt dem ut.
Han likte disse best og siden han ville ha lua, får han velge hvilke knapper han vil ha:-)
Lua veier 64 gram.

Ellers holder vi på med byggeprosjekt utenfor huset.
Altanen skal utvides og vi skal sett opp levegger og rekkverk.
Det viser seg at telen i vinter har herjet godt med altanen, så mannen må rive en del av den og rette den opp.
Jeg skal etterhvert igang med å male rekkverkbord.
Vi har nok arbeid for noen uker framover, siden dette prosjektet må gjøres i ledige stunder etter jobb.
Jeg gleder meg veldig til å få det ferdig.
Da kan hagemøblene få stå i fred for vinden og ikke minst blir det deilig å få skjermet ute noe av vinden.
Så langt er vi kommet til nå
Skrekk og gru!
Vi har vært så heldige å få sol og varme. Været har vært fint siden før 17. mai.
Isen er endelig gått på vannet nedenfor oss, så nå kan svanene endelig bruke vannet.
Jeg gleder meg til å se de små ungene komme svømmende etter foreldrene.
ØNSKER DERE ALLE EN STRÅLENDE DAG!!!

4 kommentarer:

  1. Lykke til med byggingen! Vi skal forhåpentligvis også i gang med et byggeprosjekt i løpet av sommeren/høsten, det blir godt når det er ferdig.

    SvarSlett
  2. Dere har ein bra jobb gremover. Men når det er gjort, så har dere ein flott plass å tilbringe sfine sommerdager på. Blir nok godt når det er ferdig. Det er deilig med forsommer no ja. Vinteren har vore hard mange steder i år.

    SvarSlett
  3. Så spennende :) Alltid gøy når man har prosjekter på gang. Håper det blir et byggeprosjekt hos meg også i løpet av sommeren :)

    SvarSlett
  4. Stilren lue!

    Lykke til med bygginga :-)
    Vi bygde opp en stor terrasse fra grunnen av i fjor, så vet hvor mye jobb som ligger bak et sånt prosjekt...

    SvarSlett