onsdag 12. november 2014

Nisselue, Mariussett og flere Bestikksokker

Førjulstiden er hektisk og det gjør at jeg ikke rekker å blogge så mye,
men det produseres for fullt likevel. ;-)

Jeg skal være med på flere julemesser og jeg strikker mye på bestilling.
Til jul er det alltid mange som ønsker ferdigstrikka ting.
Det er så flott at strikking og strikkaplagg blir godt likt av både små og store. :-)

Jeg har strikket ferdig et Mariussett til ei lita jente.
Mammaen ville gjerne at det skulle strikkes i Classic Alpaca, siden hun synes det er så mykt og godt.
Genseren er mønsteret til Mariusgenser med rundfelling,
men buksa og lua har jeg bare tatt noen av bordene og satt sammen.
Jeg fant ikke noe mønster som passet.
Mønster: Marius med rundfelling for barn og noe egenkomponert.
Garn: Classic Alpaca fra Ullkurven
Pinner: 3 og 3,5 mm
Vekt: Totalt 375 gram i størrelse 1 år

Jeg har heklet en Nisselue også. Denne er kjapp å hekle og du finner mønster og garn i nettbutikken min her: www.ullkurven.no

Mønster: Her kan du bruke samme mønster som OL-Lua
Garn: Babyull fra Dalegarn
Krok: 4 mm
Vekt: 105 gram


Jeg har også veldig mange bestillinger på Bestikksokker.
Til nå har jeg strikket 120 stk!
Enda har jeg mange igjen, men alle som har bestilt, får sine før jul. :-)
Hvis du har lyst til å strikke dine egne, eller kanskje du har lyst til å gi bort noen i julegave til den som har alt, finner du garnpakker med mønster og garn i nettbutikken: www.ullkurven.no


Mønster: Bestikksokker fra Ullkurven
Pinner: 3,5 mm
Vekt: 15 gram
Garn: Falk fra Dalegarn
 
Det vil si at jeg har strikket opp 1,8 kg garn bare i bestikksokker. Puh!
Merkelig nok er jeg ikke lei av dem.
Jeg tror kanskje det er ferdig man blir raskt ferdig med 1.
 
Er du i gang med juleforberedelser?
 
Jeg ønsker deg en flott novemberdag!
 
 

2 kommentarer:

  1. Hei, så kjekt å sjå innlegg fra deg igjenn. Du ahr jammen mye å gjøre skjønner eg. Rekker ndu noe anna enn å strikke?. Veldig fint sett det der. Skal strikke noen MAriuser før jul eg og. Men det er store. Har hatt lang pause men no kom det brått flere bestillinger.
    Dei er fine dei bestikk sokkene. Får sjå om eg rekker å prøve noen før jul.
    Ha ei fortsatt god førjulstid. klem

    SvarSlett
  2. Åh, for et vakkert mariussett!

    SvarSlett