torsdag 13. november 2014

Kjærlighetssokker og lefsebaking.

Neste helg er det julemesse hos oss.
Jeg er med i husflidslaget og selv om jeg ikke har så mye tid,
prøver jeg å lage litt å ta med på messa.
Jeg baker litt lefser og tanken er at jeg skal ta med litt gomme, seilaks og
kanskje litt sydde ting.

Jeg er godt i gang med lefsebakingen.
I går bakte jeg tjukklefser, eller mørlefser som noen sier.
De er myke og gode og smaker himmelsk med smør, sukker og kanel på.

Jeg har også strikket ferdig et par Kjærlighetssokker på bestilling.
Disse er strikket i Sterk. Jeg liker det garnet veldig godt til sokker.
Siden de inneholder nylon er de også slitesterke.
Mønster på disse finner du i nettbutikken min her: www.ullkurven.no

Mønster: Kjærlighetssokken fra Ullkurven
Garn: Sterk fra Du Store Alpakka
Pinner og krok 3,5 mm
Vekt: 110 gram

Nå skal jeg straks i gang med litt mer lefsebaking.
Jeg har allerede vært ute og gått meg en liten tur og lufta både meg og hunden.
Det er -4 grader ute, men stille og fint, så det er deilig med en luftetur.

HA EN FLOTT DAG!!

1 kommentar:

  1. Tjukklefes er godt ja. Send noen til meg da hehe. Blir ikkje bakt noe slikt her i år. Men kanskje eg kan lage til neste år.
    Kjærleiks sokkene er fine. Kanskje eg skal strikke eit par slike tiljul. Har jo oppskrifta, sjølv om det er den gamle versjonen som ikkje var rett hehe. Får sjå kva eg rekk. No er det bare marius som gjelder.
    Ikkje slit deg ut no da. Ha ein fin kveld

    SvarSlett