søndag 1. desember 2013

1. søndag i advent.

Vi er kommet til 1. desember og 1. søndag i advent. :)
Jeg har fått vasket rundt stua og hengt opp julegardinene.
Jeg pynter til advent med lys og lilla duker. Julepynten venter jeg med til de to siste dagene før jul
Mannen har vært på spillejobb og jeg har kost meg med julesanger og har laget adventskalendere.


Minsten var veldig glad og spent i morges da han oppdaget at nissen hadde vært med kalender i natt. ;)

Vi har kost oss med frokost og tente lys.
I ettermiddag skal vi på julegrantenning. En veldig koselig tradisjon.

Tenn lys ! 
Et lys skal brenne for denne lille jord.
Den blanke himmelstjerne, der vi og alle bor.
Må alle dele håpet så gode ting kan skje.
Må jord og himmel møtes. Et lys er tent for det.
 
 
Manne har laget noen søte små korknisser.
Kanskje dere har lyst til å prøve også?
Jeg synes de var veldig søte.
 
Kjapt prosjekt nå i desember
.
 
Denne oppskriften passer til liten vinkork. Det er strikket med tykt garn (p 4) på p 3.
Genser: Legg opp 15 m. Strikk vr-bord to omg. Strikk 3 p rettstr. Fell av.
Lue: Legg opp 15 m. Strikk vr-bord 2 omg. Str 2 p rettstr. Str * 2 m sm, 3 r.
Fra * ut p. Str 1 p rettstr. Str * 2 m sm, 2 r. Fra * ut p. Str 1 p rettstr.
Str * 2 m sm, 1 r. Fra * ut p. Str 1 p rettstr. Str 2 m sm ut p. Dra tråden
gjennom de resterende m.


ØNSKER DEG EN FLOTT 1. SØNDAG I ADVENT! :))  
 

3 kommentarer:

  1. så kos med egne tradisjoner. Eg skalprøve å få frem all julepynten utenom treet før den 4. Det har vore tradisjon her siden vi alltid feiret bursdagen til yngste sonen med julepynta hus. den 4. Så holder vi påmed detfortsatt sjølv omhan ahr flytta ut. Så fint vinduet ditt var da. Ha ein fin søndag videre

    SvarSlett
  2. Så veldig koselig det var hos deg! Skjønne korknisser, jeg har også en versjon av disse! Ha en flott førjul!

    SvarSlett
  3. Ja det er så fint med advent - herlig og hyggelig er også med julgardin - til oss det gir ikke ekstra gardine for jul - men vi pynter mye huset eller leiligheten med julpunt og granbar og spiller julmusikk også. Hjertelige takk for din hilsen i blogg min. Jeg må skynde meg med strikkegave til jul - kanskje jeg har tid og strikke en lille korknisse - søt er den - takk deg.
    Ha en fin fin advent videre klem fra Viola.

    SvarSlett