lørdag 30. mars 2013

Påskesokker og tova votter

Jeg er med på sokkealongen på Uformelt.
Denne måneden valgte jeg å strikke påskesokker, som er et mønster fra Drops.
Jeg er ikke så glad i hvordan de setter opp mønstrene sine. De er mange ganger vanskelige å forstå og man må ofte gjøre mange tilpasninger for å få det til å stemme.
Det måtte jeg gjøre denne gangen også. Jeg la opp 48 masker og det skulle egentlig passe til størrelse 31-34, men de blir nok heller størrelse 38-39. Jeg måtte også kutte ut noe av borden nede på ankelen, ellers hadde de nesten blitt knestrømper.
Ellers er sokkene greie og jeg fikk brukt en del restegarn på dem også. Veldig kjekt!

Mønster: Påskesokker fra Drops
Pinner: 3 mm
Garn: Rester av Istra, Per Gynt og Safir
Vekt: 104 gram
 
 
Jeg har også strikket et par sjyvotter på bestilling.
Disse vottene strikker jeg mange av i løpet av året. Veldig gode og varme votter.
Perfekt for menn som er mye ute og måker snø, eller er på havet og fisker.
Når de toves, blir de tykke og gode. Ungene elsker dem. De fryser garantert ikke på hendene.
Jeg må nok strikke et par nye til minsten til høsten. De han har nå begynner å bli små.
 
Mønster: Sjyvotter
Garn: Fritidsgarn
Pinner: 6 mm
Vekt: 153 gram
 
 
I ettermiddag skal mannen på en liten spillejobb, men han skal faktisk være hjemme i kveld for første gang på 11 år.
Vi skal kose oss med koldtbord i dag. Det har vi tradisjon for hver påskeaften.
Guttene skal også ut på leting etter påskeegg i dag. Skal tro om påskeharen klarer å gjemme dem godt i år? HOHOHOHOHOHO, vi får se.........


3 kommentarer:

  1. Ønsker dere en fin kveld :) Koldtbord har alltid noe for enhver smak. Vi er bedt bort og tradisjon tro blir det lammelår til middag:o)

    SvarSlett
  2. Rigtig søde påske sokker! God påske!

    SvarSlett
  3. For noen herlige påskesokker. er enig med deg att det ikkje alltid er like lett å tyde og forstå drops oppskrifter. godt å sjå att det er andre som ahr problemer også. Men når ein er ein erfaren strikker, så får ein det til alikevel.
    da får dere kose dere i kveld på påskeaften da. Riktig god påske videre

    SvarSlett