fredag 31. desember 2010

Klut og Vinhøne







Jeg har strikket mange kluter nå før jul og mange har havnet under juletreet rundt omkring, så bloggen preges jo litt av det;-) Denne er strikket i Tuva og veier 47 gram.

Jeg har for første gang strikket en vinhøne. Mønsteret er fra Sandnes sitt Hobby- og Gaverhefte. Den er strikket i Cortina på pinne 6 og veier 286 gram. Jeg måtte ta i bruk restegarnet for å få nok garn. Hun koser seg sammen med nissefar og venter bare på å få en liten tut stikkende ut av etterenden;-)

Garnlageret mitt består stort sett av restegarn for tiden. Jeg har vært med på en along på Hobbyboden som gikk ut på å strikke garn fra eget lager. Det har jeg absolutt gjort og var den som først klarte å bruke opp 10 kg garn av eget lager. Vi måtte trekke fra det som ble kjøpt i løpet av året. Neste år skal jeg ikke være med, for nå skal jeg kjøpe garn og FYLLE PÅ lageret:-)

4 kommentarer:

  1. Fin liten vinhøne :) Litt garnpåfyll må man jo ha, blir spennende å se hva du skal kjøpe og lage i det nye året! Godt nyttår til deg og dine...

    SvarSlett
  2. Knallfin vinhøne du har laget! :)

    Ønsker deg samtidig en riktig Godt Nytt År!

    SvarSlett
  3. Hei.Kjempe fin høne.Nydelig.Vil ønske deg et riktig Godt Nytt år.Klem fra Bodil.

    SvarSlett
  4. Søt høne! Artig å se hvor ulike personligheter de får.

    SvarSlett