søndag 20. desember 2009

Pepperkakehuset vårt.


En av de tingene jeg må gjøre til jul, er å lage pepperkakehus. Det tar sin tid å kjevle og skjære ut delene og ikke minst pynte det, men morsomt er det. Litt skakt og skjevt er det, som seg hør og bør, men det lukter deilig når vi tenner lyset inni huset. I år har jeg knust drops og fylt vinduene med, slik at det ble farget glass i dem. Det er ikke så godt å få tatt gode bilder inne, nå når det er mørkt ute, så bildet ble ikke så bra.

Ellers er jeg ferdig med julebaksten og i år har jeg laget:

*Brød *Pepperkaker

*Julebrød *Pepperkakehus

*Rundstykker *Pikekyss

*Boller *Kransekakepinner

*Lussekatter *Sjokolademakroner

*Krumkaker *Tykklefse

*Kokostopper *Ristopper

*Havreflarn *Sjokoladefudge

*Brune pinner

Jeg tror det var alt, så nå gjenstår vasking og pynting, så er det jul!:-)

3 kommentarer:

  1. Hihi..må le av Gunvor:-) Hun er noe helt for seg selv. Og hun er faktisk søskenbarn til broren min (men ikke meg) - hehe, ikke så lett å forstå, kanskje:-)
    Så flink du har vært å bake - her har det blitt ca 5 sorter kake, men ikke noe brød og rundstykker ennå. Mulig jeg baker litt til i dagene som kommer.
    Ønsker deg og dine ei flott jul i Meløy!
    Klem!

    SvarSlett
  2. Herlighet du er flink å bake. Jeg synes pepperkakehuset ditt var superflott. Ikke noe halvfabrikata her igården. :-)

    SvarSlett
  3. Hei.Så flink du er.Jeg å synes det er så kjekt med laging og pynting av Pepperkakehus osv.Kjempe kjekt..Ønsker deg en riktig fin førjulsMandag.Klem fra Bodil..

    SvarSlett