søndag 22. mars 2015

Påskestrikk og hekling.

Bare 1 uke igjen til påske og jeg gleder meg. :-)
Påsken er den beste høytiden synes jeg.
Mye mindre stress med mat og pakker og mye bedre tid til
kos og turer ute.

Jeg har fått laget litt strikk til påske.
Først et tovet sitteunderlag.
Det er godt å ha med et sitteunderlag i sekken på tur eller i stolen
ute i solveggen.


Mønster og garn finner du i nettbutikken her: Ullkurven
Garn: Hegre
Pinne: 6 mm
Vekt: 225 gram

En heklet lue i Kvikklunsjfarger er det også blitt.
Luene er kjappe å hekle og det er fint med små, enkle prosjekter ute i solveggen.


Mønster til GRATIS nedlasting finner du her: Ullkurven
Garn: Dobbel Daletta
Krok: 4 mm
Vekt: 130 gram

Jeg har også fått bestilling på noen påskekyllinger.
2 av dem er allerede flyttet til sine nye eiere.
Disse er morsomme å strikke.
Mønsteret har jeg foreløpig bare inne i hodet og på noen notater.


Garn: Falk
Pinner: 3,5 mm
Vekt: 50 gram på hver.
Høyde: 15 cm

Nå skal jeg strikke noen flere kyllinger, som skal
til sine nye familier til påske.
Neste helg skal jeg også på vårmesse, så det blir spennende.
Håper du har masse fint på pinnene du også.
Legg igjen en kommentar, så kommer jeg og tar en titt hos deg.:-)
Ha en fin søndag!

2 kommentarer:

  1. Får skikkelig påskestemning når jeg ser kvikk lunch lue og sitteunderlag :) Ja, påska er en fin høytid! Fin søndag til deg også :)

    SvarSlett
  2. Veldig hyggelig påskestrikk og hekle du har laget. Kyllinger var så søt :-))
    Ha en god kveld. Søndagsklem fra Viola

    SvarSlett