søndag 15. februar 2015

Luer og ølvott

Det nærmer seg veldig VM i Falun og jeg har masse bestillinger på ferdigstrikka luer.
Det er alltid en Norgeslue på pinnene og jeg lager dusker til luene også.
Jeg har en Clover Pom-Pom maker, som gjør det enkelt å lage fine dusker.
En smart ting jeg bestilte fra en utenlandsk nettbutikk.
De er sikkert å få kjøpt i Norge også.
Her er en ny Norgeslue ferdig, klar til å bli sendt avgårde. :-)
Mønster: Norgeslue
Garn: Falk
Pinner: 3 og 3,5 mm
Vekt: 96 gram


Innimellom er det også morsomt å hekle litt,
så da har det også blitt en hekla lue med
norsk flagg og hvit dusk i toppen.

Mønster: Heklet lue
Garn: Dobbel babyull
Krok: 4 mm
Vekt 120 gram

For en del år siden strikket jeg veldig mange ølvotter.
Nå er det en stund siden sist,
men nå var det noen som ønsket seg en slik,
så da har jeg strikket en og nålefiltet teksten ØLVOTT på den.
Jeg har laget mange i forkjellige farger og med forskjellig tekst,
både navn og logoer til forskjellige klubber.
Gaver til bursdager og bryllup og til medlemmer i motorsykkelklubber.

Mønster: Ølvott
Garn: Fritidsgarn
Pinner: 6 mm
Vekt: 96 gram


I dag skal vi avgårde på skirenn med minsten.
Han skal gå sitt 4. renn i vinter.
Jeg er også glad i å gå på ski, så jeg tar skiene med 
og går noen runder jeg også.
Vi har også noen fine turløyper vi kan gå på ski.
Det er ikke oppkjørte løyper,
men det er fint å gå på ski likevel.

HA EN RIKTIG FIN SØNDAG!!

2 kommentarer:

  1. Så mye flott du lager. Blir nesten fristet til å finne fram strikkepinnene mine igjen. Denne luen som du strikker, er det eget design eller er mønster å få kjøpt?

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk. Så hyggelig at du liker det jeg lager.
      Strikking er balsam for sjelen. :-)
      Du får kjøpt mønsteret til lua gjennom nettbutikken min: www.ullkurven.no

      Slett