tirsdag 13. januar 2015

Flere Norgesluer og Bestikksokker

Det nærmer seg snart VM i Falun og mange timer med skisport på TV.
Jeg elsker å følge med og heie fram de norske utøverne. :-)
Pinnene mine har fått jobbet de siste dagene.
Tre Norgesluer er blitt ferdige og en til er på pinnene.
Alle er strikket i Falk og har påsydd brodert norsk flagg
og har 3 dusker i nasjonalfargene.


Mønster: Norgeslue fra Ullkurven
Garn: Falk
Pinner: 3 og 3,5 mm
Vekt: 3 x 96 gram

For å lage dusker, har jeg en sånn smart Clover Pom-Pom maker.
Den lager kjapt fine dusker.
Jeg bestilte min fra utlandet, men det er mulig den er å få kjøpt her i Norge også.


Jeg er ikke ferdig med å strikke bestikksokker heller, he, he.....
12 stk med heklet kant, denne gangen. Tilsammen har jeg strikket over 200 av disse fra i høst.


Mønster: Bestikksokker
Garn: Falk
Pinner og krok 3,5 mm
Vekt: Tilsammen 210 gram


Ute stormer det bare verre og de siste timene er det begynt å snø masse i tillegg.
Jeg har kun vært en liten tur ute på posten i dag.
Det har ikke vært vær til tur i dag.
Mannen er ute og brøyter veien nå, for vi er helt innesnødd.
Hustak er blitt revet av, veier er stengt og ferger og båter innstilt.
Da er det godt at vi har ved til å fyre i ovnen
og ikke minst en strikking på pinnene. :-)

HA EN RIKTIG FIN KVELD!!

1 kommentar: