tirsdag 22. april 2014

2 par knestrømper i Sterk

Jeg er ferdig med 2 par knestrømper, strikket i Sterk.
Disse er til datteren av en venninne av meg.
Håper hun blir fornøyde med dem.
Det ene paret skulle bare være sorte.
De har nedbrett og en heklet kant til pynt.
Det andre paret har mønster i lysgrå og koksgrå.
De har også nedbrett og heklet kant, så jeg har brukt samme grunnmønster på begge parene. :-)
Jeg er blitt mer og mer glad i Sterkgarnet til sokker.
Det er veldig godt å strikke med og siden det inneholder nylon, blir de mer slitesterke også.


Mønster: Eget
Garn: Sterk fra Du Store Alpakka
Pinner: 3 mm
Vekt: Tilsammen 350 gram på 2 par
 
 
 
Påsken er over og hverdagen er i gang igjen.
Minsten har enda fri i dag, men i morgen skal han på skolen igjen.
Vi var uheldige med påskeværet.
Det har stort sett bestått av veldig mye regn og vind.
Vi har hatt bare en dag med oppholdsvær, så det har vært dårlig med turvær.
Satser på at det blir litt bedre fremover. :-)
 

 
ØNSKER DEG EN KJEMPEFIN VÅRDAG! :-)
 


3 kommentarer:

  1. Så flotte de var, Sterk er et av mine favorittgarn :) Hilsen Beth

    SvarSlett
  2. Kjempefine strømper. Tror det står noen lange strømper på planen min også fremeover. Ja sterk re iet godt sokkegarn. Det finnes så massee godt garn både til sokker og anna. Likte begg para dine eg.
    Det re nok vi i sør som har hatt påskeveret og har det enno. Skal ut på verandaen no og nyte sola. Og strikkee litt. HA ein super dag. klem

    SvarSlett
  3. Flotte strømper du har strikket. Heldige mottaker som får slike deilge lange strømper.
    Og det Sterk garnet har bare fått flere og flere fine farger. Det er nydelig garn både å strikke med, og som ferdig resultat på føttene. :)

    SvarSlett