torsdag 27. mars 2014

Bamselua

Dagene mine er fremdeles veldig travle og da får jeg ikke så mye tid til det jeg har mest lyst til, nemlig å strikke. :) Det går i ett med garnbutikken og regnskapet må også gjøres. Det er veldig morsomt at jeg har mye å gjøre, men jeg kjenner at jeg får litt abstinenser når jeg ikke får strikket, hi, hi... ;)

Jeg har klart å bli ferdig med 2 luer. Den første strikket jeg inn 3 bamser på, men siden det er 3 farger og det bli mye tvinning, ble den litt lite tøyelig og litt tykk.
Jeg fant derfor ut at det var bedre å strikke hele lua i rosa og brodere bamsen på med maskesting til slutt. Da ble lua mer slik jeg hadde tenkt det. Litt prøving og feiling må til innimellom. :)

Mønster: Bamselua
Garn: Classic Alpaca fra Ullkurven
Pinner: 3 + 3,5 mm
Vekt: Til sammen 106 gram på 2 luer
 
 
Jeg har også tatt inn litt nytt garn i butikken min.
Arwetta sokkegarn hadde så lekre farger at jeg bare måtte ha det. ;)
Garnelsker, de luxe! Veldig mange bruker Arwetta til sokker og det er så mange fine mønstre som passer til dette garnet i sokkeboka til Bitta. Jeg håper å få tid til å strikke noen par fra boka hennes snart og da tenkte jeg å bruke Arwetta.

 
Jeg har også tatt inn litt Peruvian Highland Wool.
Det er 100 % kamgarnspunnet 4-tråders ullgarn. Det var imponerende mykt og godt og finnes i mange farger. Kjekt med litt garn som kan toves også. Ikke minst var det til en rimelig pris: 28 kr nøste. :) Dette garnet gleder jeg meg til å prøve ut til votter, luer, sokker, tøfler og mye annet morsomt. :)
 


Når jeg bare kommer litt lenger ned i regnskapsbunken, skal jeg sette pinnene mine i noe av dette garnet og se hva jeg får til. :)

Håper dere alle produserer mye fint. Jeg skal ta meg en bloggrunde i kveld og se hva dere lager. :)

HA EN KJEMPEFIN DAG!! :)

2 kommentarer:

  1. Skikkelig søt lue. Kanskje eg skulle ha laga den med anna bunnfarge. Men det får vi sjå på.Da blir det i hvertfall som denførste modellen.eg broderer ikkje utenpå strikket.blir ikkje fint. Masse herlig garn har du fått inn også. Må strikke oppp ein del av det eg har før eg fyller på lageret her, men det frister voldsomt skal innrømme det. Men kan ikkje kjøpe alt eg har lyst på. Ha ein flott dag videre og ei god helg

    SvarSlett
  2. Så koselege huer du har strikka, og så mykje flott garn du har :) Håper du får strikka litt innimellom regnskapet. God helg.

    SvarSlett