tirsdag 6. august 2013

Nytt kamera og Dalekjole

Jeg har kjøpt med mitt første speilreflekskamera. Juhu!!!:-)))
Et slikt Canon EOS 600D med kameraveske.
Nå gleder jeg meg til å lære meg å bruke det. Foreløpig har jeg bare tatt bilder med forhåndsinnstillingene og jeg har bare en linse, men jeg får investere i flere etterhvert når jeg ser hva jeg trenger.
Akkurat nå er mannen og gutta dratt på fisketur. Jeg har tatt meg en ørliten malepause og da passet det godt å få installert programvaren slik at jeg får overført bildene jeg har tatt.
Det virker til nå enkelt å bruke og blir ganske gode bilder.
Minnekort fulgte ikke med. Det hadde jeg glemt å sjekke, men heldigvis hadde mellomsten et på 8 GB, så da ble jeg berga:-)))

Jeg har gjort ferdig en Dalekjole til. En bestilling i størrelse 6 år.
I mønsteret er det oppgitt at man skal hekle overdelen i 3 deler, men jeg hekler den i ett stykke. Mye enklere og mindre montering;-)) Kjekt!

Mønster: Dalekjole fra hefte 277
Garn: Vipe
Krok: 2,5 mm
Vekt: 162 gram
Størrelse: 6 år


Et lite bilde av baksiden også. Stoffet er kjøpt hos Panduro.

Nå har jeg masse jeg har strikket ferdig OG et nytt kamera.
DET må vel bety oftere oppdatering i bloggen, eller hva?

HA EN SUPERKOSELIG KVELD!
Det skal definitivt jeg ha:-)))


2 kommentarer:

  1. håper det blir oftere oppdatering ja. Er veldig spent på kamerawt ditt. Torstein har planer om å kjøpe sweg kamera, når han kjem seg til det. Må bare finne ut kva han skal kjøpe først. vil gjerene vite kor fornøgd du blir med det. Prisen viss du gidder, ahdde også vore kjekt å fått hørt.
    søt kjole.

    SvarSlett
  2. Gratulerer med nytt kamera! Den kjolen er utrolig fin! Lett og sommerlig og veldig fine farger også.

    SvarSlett