mandag 15. juli 2013

Enda en Dalekjole.

Enda en Dalekjole er ferdig. Denne er lik den forrige jeg laget, men er i størrelse 6 år. Siden mønsteret bare går opp til 3 år, måtte jeg utvide den en del for at den skulle bli stor nok.
Jeg har også fått bestilling på en kjole til, så nå holder jeg på med en i rosa:-)
Siden jeg selv ikke har jenter, er det deilig å få lage noe i jentefarger iblant.
Bildene ble tatt mens vi var på ferie i Sverige, så de er ikke så gode.

Dårlige bilder skal det nå bli en slutt på, he, he.....
Jeg har nemlig bestilt meg mitt første speilreflekskamera, et Canon EOS 600D.
Jeg gleder meg noe helt vanvittig til jeg skal få tatt det i bruk!
Tilbake til kjolen og de tørre fakta;-)

Mønster: Dalekjole fra hefte 277 Baby
Garn: Vipe
Krok: 2,5 mm
Vekt: 162 gram
Stoff fra Panduro

Jeg er blitt forhandler av Dalegarn og har tatt inn dette garnet i nettbutikken min, så hvis du har lyst til å prøve å lage en slik kjole, finner du garnet her
Jeg har tatt inn 10 forskjellige farger i første omgang.
Mannen og minsten er reist avgårde for å besøke svigerfar på sykehuset. Han har vært innlagt der i snart 2 uker og vi har vært flere ganger å besøkt ham. Jeg måtte være hjemme i dag, siden jeg skulle jobbe, men da var det kjekt at de kunne ta seg en guttetur. Det er dessverre langt å reise, så vi kan ikke besøke ham hver dag. Slik er det å bo på landsbygda. Vi krysser fingrene for at det går bra med ham.

Regnet høljer ned her hos oss, men da er det godt å være inne å jobbe. Litt mer håndarbeid får jeg også gjort.
HÅPER DU FÅR EN FLOTT JULIUKE!!:-)))

2 kommentarer:

  1. Flott kjole. Mange som lager desse, og det skjønner eg. Veldig søte. God bedringctil svigerfar

    SvarSlett
  2. Er det mulig å få oppskrift på større str?

    SvarSlett