torsdag 28. februar 2013

Pretty Gallopavo, flettehals og lue

Februar er en kort måned og i dag er siste dag før i kan skrive mars i kalenderen.
I siste liten (som vanlig) blogger jeg nå det jeg har strikket i februar.
Jeg klarte faktisk å strikke 2 av luene i luealongen jeg er med i.
Luer er heldigvis kjapp strikk når det er ganske tykt garn og pinne 4,5 mm.
Denne lua likte jeg godt, men jeg tror den med fordel kunne hatt kortere vrangbord. Det tror jeg hadde blitt penere.
Mønster: Pretty Gallopavo
Pinner: 4,5 mm
Garn: Nepal
Vekt: 91 gram
 
 
Vi har hatt et vanvittig vær de siste dagene, med mye nedbør og vind. Det har ført til tette stikkrenner, ødelagte veier, snøras og flom flere steder her i nærheten. Vi har hatt mange timer med veiarbeid på vår vei og må kjøre på ny grus etterhvert.
Forholdene har derfor ikke vært gode for å ta bilder utendørs, så for å få dokumentert hva jeg har strikket i februar, måtte jeg ty til badet i dag.
Jeg har strikket en enkel flettehals i mitt nye alpakkagarn, Snuggle. Rask strikk, men jeg liker den enkle effekten flettene gir. En ny lookalikelue er det også blitt. Den forrige forsvant ut døren, da svigerinnen var på besøk;-)
Hals:
Mønster: Burberry Inspired Cowl Neck Scarf
Pinner: 6 mm
Garn: Snuggle
Vekt: 198 gram
 
Lue:
Mønster: Mitt eget
Pinner: 3 mm
Garn: 1 tråd Classic Alpaca + 1 tråd Halo
Vekt: 79 gram
 
 
Oppsummering februar:
8 prosjekter ferdig strikket
Strikket opp: 1918 gram
 
I dag så jeg nok et vårtegn. Svanene er kommet tilbake! De fløy rett over huset vårt i dag, på vei ned til vannet de hekker ved hvert år. Da går vi mot vår. DEILIG!!
Du, det er forresten siste sjanse til å være med i trekningen på Give awayen min i dag.
I morgen trekker jeg en vinner.
 
HA EN FIN KVELD! SNART ER DET HELG:-)


1 kommentar:

  1. Flotte produkt du har strikka, og kjekt når dei blir sett pris på :) God helg.

    SvarSlett