torsdag 28. mai 2015

Enda en Nancykofte

Jeg fikk bestilling på en Nancykofte, denne gang i Classic Alpaca.
Dette garnet er samme tykkelse som Falk, Per Gynt og Smart og gir et stødig og mykt resultat.
Nancykofta er et morsomt mønster å strikke og resultatet blir så forskjellig alt etter hvilket garn og hvilke farger man velger.
I denne kofta er det brukt Rodeo Rose Grey i bunnfargen og White House, Liberty Grey og Oregon Brown i mønsterfargene. Garnet finner du i nettbutikken min HER
Jeg ble så fornøyd med fargene, at jeg kunne tenkt meg en kofte til meg selv i de samme fargene.
Vi får se hva det blir. Jeg har en del bestillinger som venter, så jeg får gjøre ferdig dem først.


Mønster: Nancykofte fra heftet Kofter
Garn Classic Alpaca fra Ullkurven
Pinner: 3 og 3.5 mm
Vekt: Ca 630 gram

Nå er jeg i gang med en Dansekjole i Lille Lerke.
Lekkert mønster og godt garn å strikke med.

MED ØNSKE OM EN FLOTT STRIKKEDAG!


6 kommentarer:

  1. Den ble nydelig i duse farger. Et flott mønster!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Mimouna. Jeg liker også mønsteret veldig godt. :-)

      Slett
  2. Liker denne kofta/genseren godt :) Skal i gang med en bestilling på denne ganske snart jeg også, jeg skal strikke den i alpaca :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er en veldig populær kofte og mange som vil ha den. Den kan jo varieres i det uendelige i både farge- og garnvalg.

      Slett
  3. Veldig fint plagg dette. Du er flink. Eg veit ikkje om du vil oppgi det. Men kva tar du for å strikke ei slik kofte. Dette er jo eit tilbakevendende problem syns eg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg tar 900-1000 kr i arbeidspenger for å strikke en kofte, alt etter hvor mye jobb og montering det er på den. Det er alltid vanskelig å prissette strikking, men det ligger utrolig mange timer bak en slik kofte og det er jo et plagg man skal ha i mange år.

      Slett