tirsdag 2. september 2014

Dalekjole og magnetbånd

Innimellom strikkingen, så er det morsomt å hekle litt.
Mange småjenter har vært ikledd Dalekjoler i sommer og jeg har heklet noen jeg også, selv om jeg ikke har jenter.
Kjolen er enkel å hekle og kan lages i utrolig mange variasjoner, alt etter hva man bruker av stoff og farger.
Denne er laget til en jente på 4 år og er heklet i Vipe bomullsgarn.

Mønster: Dalekjole fra Katalog 297 Dame - Jente
Garn: Vipe fra Dalegarn
Krok: 2,5 mm
Stoff: Panduro
Vekt: 135 gram
 
 
De forrige magnetbåndene jeg laget, forsvant som dugg for solen, så jeg har laget opp nye.
Når man strikker mønsterstrikk, fester man magnetbåndet rundt mønsterarket og flytter båndet opp eller ned etter hvert som man strikker. Da slipper man Post-it lapper og å tegne i mønsteret.
Veldig kjekt!
Ikke minst er det kjekt at man da vet hvor langt man er kommet når man har lagt fra seg strikkingen en stund. :-)
 
De er kjekke å bruke for de som hekler og broderer også.
De kan bestilles HER
 

 
 
Hverdagen er i full gang igjen og minsten har travle dager med skole og fotball.
Jeg har brukt mye av sommeren til å male og det kommer litt bilder av huset mitt snart. :-)
I dag er det første høstdag her med regn og litt vind.
Da er det godt å få gjort litt inne og ikke minst strikke litt.
Været har vært så fint at jeg har vært mest ute. Enda er det mye som skal gjøres før vinteren kommer, men jeg satser på at det blir noen flere fine høstdager etter hvert.
 
HÅPER DU HAR EN KNALLFIN HØSTDAG!

1 kommentar:

  1. Det er ein veldig søt kjole du har laga, og smarte og praktiske magnetbånd :)

    SvarSlett