tirsdag 6. mai 2014

17. mai sløyfer og hårbånd

17. mai nærmer seg og i år tenkte har jeg lyst på nye 17. mai sløyfer.
Jeg har heklet en i bomullsgarn. Mannen og minsten vil også ha, så jeg må nok hekle noen flere.
Kjæresten til eldsten har en liten hund og hun vil gjerne ha ei sløyfe til henne på 17. mai. :-)

 
Garn: Rester av bomullsgarn
Krok: 3,5
Vekt: 32 gram tilsammen
 
Jeg har heklet et hårbånd også.
Det er pyntet med 3 blomster i rødt, hvitt og blått.
Hvis man lager det litt lengre, kan det også brukes som belte, siden det er laget knyting bak.
Jeg skal i gang med å hekle flere, men først må jeg strikke ferdig 2 Traktorluer.
Jeg synes det er litt morsomt å lage ting selv, ikke bare kjøpe ferdig.

I helga var vi på fotballturnering med minsten. Da vi stod opp på lørdagsmorgenen, var det kommet vel 10 cm nysnø, så det ble en hustrig opplevelse. Nå har vi fått sol, men det er enda kaldt og nattefrost, så jeg håper det blir litt varmere fram mot 17. mai.

Hvordan er det hos deg? Er det blitt grønt og fint ute?




2 kommentarer:

  1. Så flott sløyfe og hårbånd, det skal nok pynte opp på 17. mai :)
    Hos meg er det full vår, grønt og fint ute.
    I dag regner det, og godt er det. Her har vært stor skogbrannfare :(
    Ha en deilig dag :)

    SvarSlett
  2. Flott med sjølvlaga sløyfer og hårband til 17.mai :)

    SvarSlett