torsdag 12. august 2010

Achilles og Calorimetry




Achilles socks er månedens sokker i Juni i alongen Sokker 2010. De er ferdig for lenge siden, men jeg har glemt å ta bilde og blogge dem. De er strikket i ett stykke, altså uten hæl, men de sitter faktisk godt på foten. De er strikket i Jarbo garn på pinne 4, tror jeg. De veier 102 gram.
Jeg har også fått dilla på å strikke Calorimetry. Disse pannebåndene er supre. Varmer godt og er kjekke å ha på når man har hestehale. Den ene er strikket i Superwashgarn på pinne 4 og det andre i babyull på pinne 3. De veier tilsammen 58 gram. Det minste blir passelig til barn og er blitt gitt bort.

5 kommentarer:

  1. Flotte sokker og disse calorimetryene er alltid populære. :))

    SvarSlett
  2. Calorimetri er et supert hodeplagg, må vel strikke noen snart jeg også;)
    Flotte sokker, godt at sokker uten hæl sitter også;)
    Ha ei super helg og klem fra meg;)

    SvarSlett
  3. Hei.Kjempe fint.Nydelige farger.Ha en riktig fin helg.Klem fra Bodil.

    SvarSlett
  4. Hei Elin!
    Nå er det såååå lenge siden jeg har vært i bloggen din, og jeg skjemmes... Men så mye fint du har laget, og flotte sokker.
    Selv har jeg altfor mange ufo'er nå, og skal ta en alvorsprat med meg selv etter helga.
    Håper vi får til et lite treff snart, venter bare på at alt skal komme i normal gjenge etter ferietid og sånt:-)
    Klem, og håper vi sees snart!

    SvarSlett
  5. Så flotte sokker, slike pannebånd er på lista mi å, hadde den ikke vært såååå lang...

    SvarSlett