søndag 30. mai 2010

Cambridge- og Romasokker.




Cambridgesokkene er et alternativ å strikke i Tilbehørsalongen på Uformelt. De er strikket i Sisu på pinne 2,5 og veier 80 gram.


Romasokkene, eller Donald Duck-sokkene(?), er 5. rundes mønster i Sock Madness på Ravelry. De er strikket i Dale Babyull på pinne 3 og hadde mildt sagt en dårlig passform. Oppe er det strikket et belegg som er masket sammen. Etterpå er det plukket opp masker til leggen. Foten ble altfor lang og tåfellingen ble ikke bra. Jeg skal rekke opp ned til der hvor flettemønsteret slutter og strikke en annen tåfelling. Siden jeg er nødt til å følge mønsteret til punkt og prikke, kunne jeg ikke gjøre noen endringer underveis. De veier 126 gram. Jeg er videre til nest siste runde, som kommer på tirsdag, men nå er det bare en fra hver gruppe som går videre til finalen. Jeg har ikke mulighet til å ta den ene plassen, siden jeg ikke kan sette meg ned og strikke i ett fra mønsteret kommer til jeg er ferdig, men jeg er fornøyd med å ha kommet så langt:-)

1 kommentar:

  1. Det er så hyggelig når en kommer over nye blogger med mye fint håndarbeid. Flotte sokker og nydelig sjal!

    SvarSlett