mandag 8. juni 2009

Djevellue/Englelue


I luealongen for juni på Uformelt er det babyluer som skal strikkes. Jeg likte best Djevellua, (et fryktelig navn på en babylue....)så jeg liker bedre engleluenavnet som Elisabeth har lagt på den. Jeg har strikket min i Dale babyull på pinne nr 2,5 og 3. Her fikk jeg brukt opp noe av restegarnet mitt, så det passet jo fint. Jeg strikket den i størrelse 2 år, så den ble akkurat passe til 2-åringen min, men jeg er litt i tvil om han begynner å bli litt for stor for en slik lue. Passformen er veldig bra på den, så jeg strikker gjerne en slik lue på nytt.

5 kommentarer:

  1. Disse luene har jeg strikket flere utgaver av, men din hadde et fint mønster/felling! Har inntrykk av at alle småbarnsmødre synes denne luemodellen er favoritten! ha en fin kveld;)

    SvarSlett
  2. Flott lue:-) Og velkommen i 52 Pair Plunge III. Hva heter du på Ravelry? Prøvde å søke på Tiara, men det var visst ikke du som kom opp...

    SvarSlett
  3. Bitt@mi: Nei, Tiaranavnet var opptatt, så det ble Seban i stedet. Foreløbig er det ikke så mye spennende å se der inne hos meg, siden jeg ikke har vært med så lenge, men det kommer etter hvert.

    SvarSlett
  4. Kjempefin Englelue ;) Og så er du også tatt av galskapen i sokkeverdenen og skal strikke 52 par! Jeg beundrer deg, og melder meg ikke på selv siden jeg vet at jeg faller av lasset... Lykke til!

    SvarSlett